Powrót do bloguPowrót do galerii

Malowanie aerografem kasku w motyw paszczy węża




1: Stan początkowy kasku

Kask jest używany z mocno widocznymi śladami użytkowania. Posiada wiele ubytków, rys, a także odprysków. Ma uszkodzoną uszczelkę na dole oraz nie posiada w ogóle szybki. Jego budowa jest prosta a kształt obły. Kask nie posiada żadnych wlotów powietrza ani wywietrzników.



2: Rozbiórka kasku

Kask zostaje przez nas w miarę możliwości zdemontowany z wyściółki i elementów środka.



3: Przygotowanie kasku do malowania, matowanie i oklejanie

Następuje przygotowanie powłoki kasku do malowania. Obejmuje to zamatowanie powierzchni oraz oklejenie elementów i miejsc, które nie będą malowane (w tym przede wszystkim wnętrza kasku, elementów gumowych). Na koniec konieczne jest dokładne oczyszczenie całości kasku przed malowaniem.



5: Nałożenie podkładu i wyrównanie powierzchni kasku

malowanie_kasku1

Kask posiada ubytki, które należy wyrównać wówczas stosujemy szereg prac lakierniczych zmierzających do jej odpowiedniego wyrównania - w tym między innymi wyprowadzenie głębszych ubytków szpachlówką, a mniejszych podkładem wypełniającym. Po tych zabiegach konieczne jest ponowne oklejenie, przygotowanie, oczyszczenie i odtłuszczenie powierzchnii.



6: Lakierowanie w kolorze bazowym

malowanie_kasku2

Kask zostaje polakierowany jednolitym kolorem bazowym, który stanowi swoiste tło do wykonania grafiki aerografem - w tym przypadku czarnym.



7: Malowanie motywu graficznego aerografem

malowanie_kasku3

malowanie_kasku4

Kiedy powierzchnia kasku jest już jednolita następuje malowanie docelowego motywu aerografem. Wpierw użyty zostaje kolor jasny zielony oraz żółty. Kolejne warstwy to coraz ciemniejszy odcień zielonego oraz biały w celu rozświetlenia kawałków wężowej skóry. Po Na koniec użyty zostaje najciemniejszy odcień zielonego (prawie czarny) w celu uzyskania głębii.



8: Nałożenie lakieru bezbarwnego (klaru)

malowanie_kasku4

Po ukończeniu grafiki następuje zabezpieczenie malowidła lakierem bezbarwnym. Do wyboru mamy powłokę o wykończeniu matowym lub w połysku - w tym wypadku wybór padł na połysk. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego to 48h. Jest to lakier o trwałości identycznej jak powłoka lakierow samochodowych.



Powrót do bloguPowrót do galerii